Aktualności BIZNES Problemy społeczne

Program certyfikacji produktów i usług bezpiecznych dla seniorów OK SENIOR

Data publikacji: 2017-09-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Program certyfikacji produktów i usług bezpiecznych dla seniorów OK SENIOR
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oficjalnie zainicjował kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą certyfikatu OK SENIOR przyznawanego sprawdzonym produktom i usługom adresowanym do osób starszych. To pierwszy w Europie tego typu znak jakości.

Program certyfikacji produktów i usług bezpiecznych dla seniorów OK SENIOR Problemy społeczne, BIZNES - Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oficjalnie zainicjował kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą certyfikatu OK SENIOR przyznawanego sprawdzonym produktom i usługom adresowanym do osób starszych. To pierwszy w Europie tego typu znak jakości.

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oficjalnie zainicjował kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą certyfikatu OK SENIOR przyznawanego sprawdzonym produktom i usługom adresowanym do osób starszych. To pierwszy w Europie tego typu znak jakości, przyznawany według ściśle określonych merytorycznych kryteriów, o który mogą ubiegać się zarówno największe przedsiębiorstwa, jak i firmy z sektora MŚP.  

 

Znak Jakości OK SENIOR to program certyfikacji personelu, dóbr i usług skierowanych do osób starszych. Ma on pozwolić seniorom i ich rodzinom na szybką identyfikację tych ofert, które spełniają cztery kryteria – są bezpieczne, zrozumiałe (czytelne w odbiorze tak, by osoby starsze były świadome tego, co kupują), potrzebne (czyli odpowiadające rzeczywistym potrzebom, chroniące przed nadużyciami) oraz przystępne (dostępne na rynku bez ograniczeń, a przy tym z czytelnym przekazem ofertowym oraz przystępnym serwisem posprzedażowym).

Grupa seniorów jest szczególnie narażona na działanie nieuczciwych podmiotów, bazujących na ich wyjątkowej otwartości do ludzi. Na rynku europejskim brakuje systemu jednoznacznego oznakowania bezpiecznych produktów i usług – mówi Marzena Rudnicka, Prezes Zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. – Stąd idea stworzenia programu profesjonalnego certyfikowania wraz z kampanią edukacyjno-informacyjną, który w ocenie przedstawicieli Komisji Europejskiej, jest pierwszą tego typu inicjatywą w Europie i ma potencjał do wdrożenia w innych krajach UE. Ma on służyć nie tylko seniorom, ale również przedstawicielom biznesu, którzy dzięki rzetelnemu certyfikatowi będą mogli pokazać, że ich usługi lub produkty  są rekomendowane jako bezpieczne i sprawdzone.– dodaje.

O certyfikat mogą ubiegać się wszystkie firmy obecne na polskim rynku, które chcą oferować produkty i usługi dla seniorów – zarówno największe spółki, jak i najmniejsi przedsiębiorcy reprezentujący sektor MŚP. Warunkiem jest przejście całego procesu merytorycznej weryfikacji, którego pierwszym elementem jest audyt. W trakcie audytu przeprowadzane są wywiady oraz ankiety m.in. z zakresu jakości obsługi klientów 60+ oraz oceniana jest strona internetowa, serwisy w mediach społecznościowych firmy pod kątem dostosowania treści i widoczności tekstu. Weryfikowane są również dane podmiotu oraz komentarze na temat jego produktów czy usług w Internecie, np. na różnego rodzaju szeroko dostępnych forach. Kolejnym elementem procesu przyznania certyfikatu jest analiza materiałów, np. regulaminów i umów konsumenckich. Całość uzupełniają także symulowane wizyty przeprowadzane przez „tajemniczych klientów seniorów”.  Zbadane produkty czy usługi danego podmiotu podlegają nadzorowi oraz widnieją w ogólnopolskim wykazie certyfikowanych dóbr i usług ze znakiem jakości OK SENIOR dostępnym na www.oksenior.pl.

Pierwszy certyfikat OK SENIOR został wydany w marcu 2017 roku i do dziś 36 podmiotów ma prawo posługiwania się znakiem OK SENIOR. Pierwszą firmą, która postanowiła czynnie zaangażować się w kampanię informacyjno-edukacyjną Znaku Jakości OK SENIOR jest Tauron. Kampania pod nazwą „Senior Znaczy Szacunek” rusza 18 września. Celem zaplanowanych działań jest dotarcie do osób starszych z wiedzą jak bezpiecznie i mądrze kupować.

Istotnym elementem kampanii informacyjno-edukacyjnej programu certyfikacji OK SENIOR będą wykłady skierowane do seniorów, prowadzone w ramach tzw. Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Wykłady skupiać się będą na problematyce ekonomicznego bezpieczeństwa seniorów w ich codziennym funkcjonowaniu. Chcemy zwiększyć świadomość konsumentów w wieku 60 + w zakresie obowiązującego prawa, które ma przede wszystkim ich chronić -komentuje Wiesława Borczyk, Prezes Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku i dodaje: Łącznie planowanych jest ponad 20 wystąpień, w pierwszej kolejności na terenie województw: małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego i opolskiego.

 W ramach kampanii odbywać się będą także lokalne fora seniorów na szczeblu gminnym lub powiatowym, na które zapraszane będą m.in. lokalne władze, rady seniorów, organizacje pozarządowe itp. Kolejnym elementem kampanii będą Paszporty OK SENIOR zawierające najważniejsze informacje dla seniorów na temat zasad bezpieczeństwa; przywilejów z racji wieku, wykaz najważniejszych instytucji, gdzie Senior może uzyskać pomoc oraz pomocną listę podręcznych telefonów i adresów. W ramach kampanii wśród seniorów mają być dystrybuowane naklejki do umieszczenia po wewnętrznej stronie drzwi mieszkania czy domu, przypominających o tym, jak się zachować, kiedy do drzwi puka nieznajomy. Ich rolą będzie przypominanie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i krokach postępowania w takiej sytuacji.

Certyfikat OK SENIOR przyznano dotychczas 36 podmiotom, w tym spółce TAURON za usługę Prąd z Serwisantem 24H PLUS. TAURON włączył się również w  kampanię „Senior Znaczy Szacunek”.  Zaangażowanie się TAURONA w akcję promującą certyfikat OK SENIOR jest naturalną konsekwencją naszych wieloletnich działań edukacyjnych skierowanych do osób starszych. Jako firma odpowiedzialna społecznie dbamy nie tylko o to, by nasze produkty były bezpieczne, zrozumiałe, przystępne i potrzebne. Angażujemy się również w działania, które zwiększają bezpieczeństwo i wiedzę konsumentów, a do takich projektów należy na pewno kampania „Senior Znaczy Szacunek” – komentuje Grzegorz Lot, Wiceprezes Zarządu Tauron Sprzedaż.

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, pomysłodawca i patron certyfikacji OK SENIOR, jest jednym z siedmiu partnerów Rady Referencyjnej przy Komisji Europejskiej zajmującej się strategią rozwoju gospodarki senioralnej, w proces merytorycznego opracowania koncepcji programu zaangażował znane instytuty badawcze, takie jak m.in. TÜV Rheinland Polska oraz PCG Polska. Za realizację programu odpowiedzialna jest spółka Healthy Ageing, której zadaniem jest koordynacja całego procesu certyfikacji, realizacja działań audytowych oraz wydawanie certyfikatów. Organ ten posiada również prawa do licencjonowania Znaku Jakości OK SENIOR. Partnerem Strategicznym projektu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Program certyfikacji produktów i usług bezpiecznych dla seniorów OK SENIOR Problemy społeczne, BIZNES - Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oficjalnie zainicjował kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą certyfikatu OK SENIOR przyznawanego sprawdzonym produktom i usługom adresowanym do osób starszych. To pierwszy w Europie tego typu znak jakości.
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #BIZNES   #Problemy społeczne